Innholdsutvikling som nøkkelen

Dominer i et kompetitivt marked

Det er liten tvil om at markedene verden over aldri har vært mer kompetitive. Dette bunner i markedsføring som har fragmentert kundegrupper til mer spesifikke segmenter enn noensinne. Følgende jobber bedrifter på spreng for å lage innhold som tilpasser seg meget spesifikke kundegrupper. For mange blir dette en intern arbeidsoppgave, og det blir fort skjøvet nedover i systemet som mindre prioritert. Det regnes ofte med at så lenge innholdet er ok og sidene ikke ser døde ut, så er innholdet tilstrekkelig. Dette er derimot en farlig antagelse, og en som kan vise seg å straffe seg hardt i dagens marked. Med markeder som er mer fragmentert enn noensinne og kunder som krever mer personlig markedsføring enn noensinne er det essensielt at innholdet står til 20 i stil. Det er her innholdsutvikling er nøkkelen til å tiltrekke seg kunder fra nær og fjern.

Hva menes egentlig med innhold?

Innhold er et meget bredt begrep, og det omfatter blant annet tekst, bilder og video på dine sider. Allikevel er det viktig å huske på at innhold ikke kun handler om kvantiteten, og kvaliteten spiller minst en like stor rolle her. Selv om bedriften jevnlig oppdaterer nettsidene sine med innhold, betyr det slettes ikke at kvaliteten er tilstrekkelig for kravstore kunder. Innhold handler nemlig om mer enn et førsteinntrykk, og omfatter en rekke abstrakte prosesser. For eksempel kan en kunde mene at bilder eller videoer knyttet til teksten ikke passer, eller at deler av teksten er uryddig. Dette er begge vanlige problemer når bedriften velger å ta seg av innholdsutvikling på egenhånd. Selv om de ansatte trolig har eksperterfaring innenfor feltet de skriver om, er innholdsutvikling en kunst som tilhører de færreste. Derfor er det gunstig å overlate innholdsutvikling til et byrå med gode erfaringer.

Hvordan kan du hjelpes?

De fleste bedrifter har store mengder uorganisert data og innhold som enkelt kunne vært brukt til innholdsutvikling. Et byrå tar seg av denne informasjonen og kategoriserer hva som er brukbart til innhold, og hva som må elimineres. Dette gjøres ved å analysere målgrupper og hva slags innhold som interesserer disse gruppene. Videre vil dette la deg skreddersy innhold som opprettholder interessen hos disse gruppene. Dette innholdet må naturligvis produseres utfra dataene og det uorganiserte innholdet som er tilgjengelig. Der de fleste bedrifter ikke har tilgang på profesjonelle tekstforfattere, vil et byrå sitte på ressurser som jobber med dette til daglig. Forbrukerne vil utvilsomt se en merkbar forskjell i ditt innhold når tekstforfattere og innholdsutviklere med stor erfaring settes på saken. Samtidig som innholdet blir mer fokusert og profesjonelt, får du også tilgang på meget kreative ressurser som forstår seg på dine målgrupper. Kort oppsummert er innholdsutvikling uvurderlig i møtet med dagens kunder. En svikt i planlegging knyttet til innholdsutvikling, er som å planlegge å svikte. Med en effektiv prosess her får du tilfredse kunder med på kjøpet, og du kan konvertere besøkende til kunder, kun ved å modifisere innholdet. Det har aldri vært enklere å lykkes!

Vi hjelper så klart til med dette. Ønsker du at vi tar en prat rundt dette er det bare å ta kontakt med oss i dag.